Julen är över och snart är det nyår.

Ja semestern är nu över och jobbet har börjat. Jobbade första dagen i måndags och hade det inte varit beställning till ett läger så hade allt gått galant. Nu gick det ju inte dåligt men allt var en röra. Ingen sammanställning utan allt uppdelat på varje måltid. Helt sagolikt med massor av fel i listorna. Skönt att det bara är en vecka iaf. Resan hem var lång och fylld med krångel. Naturligtvis fick jag mittplats på flyget så att jag var tvungen att väcka min granne varje gång jag behövde på toa. Sen kom inga väskor för containrarna hade frusit fast på planet. Provade att boka om tågbiljetterna men fick då ingen sittplats vilket inte var så kul så det blev att vänta på rätt tåg. En timme försenat kommer vi på tåget och inser att det är inga sittplatser för dom har fått fel tåg. Sittplats i mån av plats. Fullt naturligtvis och dödstrött men en snäll kvinna ger oss sin plats så jag får sitta i knäet på Pelle. Strax innan Borlänge blir vi väckta av en ängel från Malung som inte ville att vi skulle missa rälsbussen hem eftersom det var sista anslutningen. Ibland har man ju tur. När vi är framme och pappa hämtar oss har vi rest i ett dygn. Somnar direkt när vi kommer i säng. Dagen efter fortsätter vi hem mot slottet. Moa kräks i bilen efter att ha haft krupp hela dagen innan och varit till läkaren på morgonen. Det blir hem och duscha medans Pelle sotar pannan. När han är klar startar pannan och allt känns bra. Sen blir det bara kallare och kallare. 30 minus ute och ingen värme inne. Dagen innan julafton och ingen som jobbar. Blir att skruva isär och se vad det går att göra. När inget hjälper vrider och pillar man på det mesta, lite wd-40 och sen skruva ihop. Det fungerar fortfarande så något behövde lite smörjning. Kommer sen upp på övervåningen och inser att toaletten har frusit. In med elementet och värma lite lagom och se det löste sig också. Julen firades i Malung när vi väl kom ner. Lugnt och stilla var det och sen hopp i säng. Jag somnar mellan sju och nio och det är bara att gilla läget. Nu är det dags för jobb igen. God fortsättning på er.

Inte långt kvar till jul...

Nu är det mindre än en vecka kvar till jul och jag har det varmt och skönt i mina shorts. Tycker inte att det är det minsta juligt här men det spelar ingen roll för när man väl landar på arlanda så kommer snön och kylan att tala om vart man är.

Vi har haft riktigt fina dagar nu i veckan och varit ute med mopeden på en tur till fastlandet och det var en upplevelse kan jag säga. Pelle började med att vi skulle vända efter hundra meter men vi åkte någon mil upp och det var lite annorlunda kan man säga. Inte en skylt på engelska utan allt var på thai vilket gjorde saken lite klurig. Men vi tog oss genom den dagen också.

Idag har vi varit och tittat på gibbonapor och ett vattenfall men det var inte så roligt mest en turistgrej. Men något måste man ju hitta på när man har varit runt överallt. Nu är tiden slut för idag men syns snart.

Lite bilder från vår semester.

Här försöker jag nu för tredje gången att få internet att fungera. Köpte 3h och skulle klara mig på det tänkte jag. Första gången var jag inne max 10min och loggade sen ut för att nästa gång mötas av credit out. Fick en ny och satt inne en halvtimme och nästa gång samma sak. Nu har jag köpt en timme och sen får det vara bra ett tag. Orkar inte gå på cafe när det finns på hotellet och jag har datorn med mig.

Vi åt middag på stranden igår.

En härlig dag på stranden och vackert väder gjorde att vi tog en promenad.

Vi träffade på en liten apa

Sitter och njuter på balkongen

Solar sig på Paradise Beach

Gungan hänger kvar naturligtvis. :)

Nu får ni hålla till godo med dessa bilder så länge tar väl en vecka innan jag orkar uppdatera.

Thailand är varmt och skönt som vanligt.

Hejsan svejsan

Här sitter man i sitt hotellrum och uppdaterar bloggen om sin lilla semester. Vi hade en helt underbar dag igår bortsett från min flygresa som avslutades med några vändor till toaletten. Måste försöka hitta lite energikakor tills vi åker hem, inte roligt med hypoglykemianfall på ett flygplan utan mat. Ja det innebär till slut att allt man stoppar i sig kommer upp. När vi sedan landade var det snabbt ut och leta mat som inte fanns sör dom serverade bara frukost på alla ställen vi hittade.

Vi hann med att äta några gånger under dagen och jag mår mycket bättre redan. Undrar om det inte är dags för lite mer att stoppa i magen snart.

Nu ska vi ut och hyra moped så vi kan åka på tur och se oss om på ön som redan ser mycket annorlunda ut än för två år sedan. Bilder kommer senare.