Barnvakt och massor av mys.

I fredags var det dags för service på lilla pluttan och vi drog iväg till Ludvika. Väl där så lämnade vi bilen och promenerade ner till stan för lite shopping. Det blev en julklapp till Saga, en hatt och strumpbyxor till Moa och själv fick jag en anteckningsbok. Sen var det bara att gå tillbaka och hämta bilen så vi kunde ta oss ut till Rusta för lite mer handling. Där blev det ett par stövlar till Eric så han ska kunna ha ett par på skolan och lite tandkräm eftersom det finns en ligist här som tydligen tar slut på den hela tiden. ;) På vägen hem stannade vi till i Malungsfors för att hämta upp min gudson Jan som skulle sova hos oss. Det gick jättebra så fler övernattningar hoppas vi att det blir.

Igår ringde pappa och ville att vi skulle komma ner och äta underbettsrabarberpaj som smakade underbart. Idag åkte jag ner med Jan och vi kokade rabarbersaft med vattenmelon och eftersaft med nektariner. Det kommer smaka hur gott som helst i vinter när man längtar till sommaren. Nästa år måste jag plantera en egen rabarber så jag har tillgång till det hela sommaren. Denna sommar har jag varit och tagit hos Jannice och svärmor samt att jag fått av Christin och det är ju trevligt men man vill ju gärna ha egen. Men nu kom jag på att jag har ju faktiskt i stugan men där har det väl blivit nedtrampat av kossorna om dom inte har ätit upp den förstås.

Ikväll åkte Pelle på jobb igen och det är så tyst här hemma och inte blir det så mycket livligare imorgon eftersom barnen åker till skolan och jag är ledig. Men Moa ska leka med en kompis efter skolan så jag hoppas att det går bra. Har jag lite energi imorgon kanske det blir något bakat som dom kan få till fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0