Födelsedag och skolstart.

Efter en mycket trevlig födelsedag med världens finaste tårta var det dags för skolstart igen. Denna gång var det ju två barn som traskade iväg till bussen och lämnade sin mamma hemma alldeles själv. Det var mycket konstigt faktiskt och att det ska hända hela tiden blev ju konstigt. Men jag hann dammsuga, diska, städa, sätta upp tavlor, fika och bara vara. Eftersom detta ska vara hela tiden kommer det hinnas med massor av saker här hemma.





Snyggaste Fian i stan på väg till skolan för första gången <3



En riktig snygging som också ville vara med på bild <3



Ja inte ser det ut som om dom lider över att skolan har börjat =)



Två likadana ryggsäckar som har blivit helt olika med lite pynt.

Men dagarna innebär också en massa tankar. Barnen växer upp så fort och man hinner inte med. Snart står dom där och har gått ut nian och funderar över vad dom ska hitta på med resten av sitt liv. Jaja sånt är livet och det är bara att hänga med och gilla läget.

Idag passade vi på att baka lite efter att rummen städats och golvet skurats förstås. Kladdkaka och sockerkaka blev det och eftersom Moa var den som var mest aktiv i bakandet idag så ville naturligtvis Eric baka senare i veckan. Vi får se vad det kan tänkas bli för gott han ska ge sig in på. Bilder kommer säkert om sonen får bestämma. =)

Lite träning hann jag också med och mer av den varan blir det imorgon efter att barnen gått till bussen. Känner att det börjar bli lite tråkigt väder och det påverkar naturligtvis humöret också men det blir nog bättre snart. Nu blir det att lyssna lite mer på boken och se om jag tar mig en bit innan jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0