Minisemester

På torsdagen efter jobbet åkte jag och barnen till Västerås för att hämta upp Pelle. Barnen visste så klart inte om det så när de kom in på McDonalds så satt det någon och åt som liknade deras pappa. Men det är ju pappa ropade barnen och sprang fram och kramade honom. Efter maten bar det av mot Säffle och Stugan där mamma och pappa väntade. Barnen tyckte det skulle bli roligt att vara kvar där i en vecka utan mamma och pappa och när dom sen fick reda på att deras jämngamla fyrmänning bodde granne så blev livet helt underbart. Vi gjorde inte mycket alls dom tre dagarna vi var där, precis som det ska vara på semester. På lördagskvällen var vi in till Åmål och lyssnade på Hannah Törnell som spelade tvärflöjt, det var bara så vackert.

Söndag eftermiddag kom och vi skulle ta oss till Stockholm. Resan var underhållande och mysig. Kul att vara ensamma ibland utan dom små att ta hänsyn till. Vi hälsade på Eva och drack en kopp te i hennes mysiga lägenhet. Sen blev det dags att åka till verkstaden och invänta Julle så vi tog oss in. Efter att ha läst några kapitel somnade även jag en stund i bilen. Sen var det in och bädda och lägga sig. På morgonen visste ju inte de andra att jag var där så när dörren öppnas och jag kommer ut tappade de hakan en stund innan de förstod vem jag var. Jag fick vara kartläsare under dagen och assistera med råd och tips och vi hade en trevlig dag som vi avslutade på Ikea. Där var det massor med folk så det blev en riktig snabb runda för att ta sig hem någon gång. Vi köade garanterat längre än vi handlade. Hem och äta kvällsmat och sova så man skulle orka med hemresan.

Idag var det bara att gå upp dricka två koppar te och packa in sig i bilen och åka hem. Resan gick mycket bra och jag tog mig ut från stora staden med hjälp av mitt lokalsinne och förstås gpsen. Jag kom hem i tid till att duscha innan det var dags för jobb igen. Lite trött var jag på slutet men nu är jag hemma i min säng igen och har sovmorgon imorgon plus att vara ensam hemma är ju lite lyxigt. Får se vad morgondagen har att bjuda på förutom jobb då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0