Nu blir det långledigt över helgen ;)

Nu är det dags för min långlediga helg som sträcker sig från torsdag 14:30 till tisdag 13:30. Vi börjar med att åka på service till Ludvika och sen om jag har tur så blir det en vända till Borlänge på hemvägen. Vi ska också hämta upp Jan som ska tillbringa natten hos sin gudmor så hans mor kan få sova ut. Med andra ord ser det ut att bli en fullspikad helg som vanligt när man ska ta det lugnt. Full rulle ska det vara annars är det inge kul. 

Första skolveckan verkar ha gått riktigt bra och vi har bara hunnit med ett samtal från fröken om en vrång kille som inte skulle ha regnjacka och stövlar på sig i ösregn. Trumpetspel ska det också bli vilket kommer bli intressant. Förra året spelade han fiol och det gick bra nu är det bara att kämpa på och ta en snabbkurs i hur man spelar så man kan vara till någon hjälp. Jag tror nog att han klarar det lika bra själv men det är ju bra om man iaf vet vad som är upp och ner. :)

Efter jag kom hem från jobbet åkte vi till svärmor på fika och för att hämta hem mitt ljus som ska ge mig härlig doft om kvällarna framöver. Jag tycker om doftljus som inte är påträngande som många brukar vara. Ja ljus överhuvud taget är ju trevligt men lite luktagott är ju aldrig fel. Nu blir det att lägga in räkningarna och sen hänga tvätt, dammsuga lite (det verkar som om jag har anställt någon att bara skrota ner här hemma, det syns ju inte dagen efter att man har dammsugit) fixa lite mysigt tills älsklingen kommer hem.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0