Blommor och bastubad.

På fredagen var Pelle och grillade hos en kompis så då passade barnen och jag på att grilla med mamma, pappa och Emil. Det blev mycket lyckat och alla var mätta och glada och efter maten grillade vi marshmallows å sen blev det rabarberpaj. Själv hade jag tydligen ätit något mindre bra innan och blev dålig under natten. Tur att det går över fort säger jag bara. På lördagen blev det massor av film och det behövdes kan jag säga. Skönt med slappardagar ibland.

Idag blev det fix i trädgården med lite gräsklippning och plantering av salvia. Den har blivit så stor så den behövde lite större plats märkte jag. När jag hade plockat mina penséer och sparat fröhusen för att ta frön till nästa år så lade jag dom nere i sovrummet för att ingen skulle ta dom. Efter kanske en timme så går jag förbi byrån där dom hade legat och nu var dom spårlöst borta. Frågan gick direkt till barnen vad dom hade gjort med mina frön men dom var totalt ovetandes av vad jag pratade om. Istället ser jag hur Pelle fick lite bråttom upp för trappen. Han trodde att det var Moa som hade dragit in skrot igen. Men nu hoppas jag att han låter bli dom nästa gång.

Innan han åkte till Stockholm så for vi till Ärån för att bada bastu och ta ett litet dopp. Jag lyckades bli lite svettig iaf men det tog sin lilla tid. Tyvärr så gillade inte min klocka att bada bastu lika mycket som jag så rätt som det var så hoppade glaset ur. Detta blir ett litet problem har jag insett för min arm utan klocka är ingen bra kombination. Men det blir att kolla upp om det är värt att laga den eller om det är lika bra att köpa ny.

Efter regn kommer sol säger dom ju och jag kan bara hålla med. Älskar min balkong och hela huset för den delen. en mest av allt älskar jag min familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0