Dansbandsveckan...

Denna vecka har jag jobbat på bra med att fixa dona måla jobba städa osv. På onsdagen var jag äntligen ledig och vi grillade hos Matilda och hade trevligt. Vi har bestämt att vi ska träffas snart igen och då nere i Jönköping. Det ska bli så skoj att jag längtar redan.

Igår var det absolut inte min dag. Började med att bli lite oense här hemma och livet blev genast mycket dystrare. Sen strulade det till sig med flaskupptagning och båtupptagning. Jag kände att det blev jobbigare och jobbigare och undrade hur jag skulle orka nattvandra efter en sådan början liksom. Hem och bytte om och ner till samlingsplatsen. Efter att ha suttit och väntat i 40minuter så gav jag upp och började leta telefonnummer istället. Vi var fyra som skulle ha gått men bara jag var där och väntade. Samordnaren hade glömt bort det och kunde inte gå så jag fick ringa till den som har hand om det och tala om hur läget var. Jag kunde åka hem eftersom ingen skulle vara med och vi inte får gå själva, sen hade jag ju ingen nyckel heller.

Snäll som jag är tänkte jag att Pelle kanske var nere och ville ha skjuts hem. Mycket riktigt skulle han åka med efter tältet så jag ringde och sa att barnen inte behövde lägga sig för vi skulle åka hem. Efter 6 timmar hade jag hört alla olika alternativ om när var hur han skulle åka hem. Det slutgiltiga var att han tog bussen upp till Torgås istället för att sova där jag och barnen var och väntade på att han skulle komma hem. Väl på bussen kom han på att det var roligare att gå av i Malungsfors och festa vidare. Ibland kan man ju fundera över om man skulle byta ut hjärnan mot en från en guldfisk. Det kan ju knappast bli sämre iaf.

Inte nog med det. I morse ringde han och sa att istället för att vänta på att jag skulle komma och hämta honom så skulle han lifta hem. Men serru den gubben gick inte så han fick ta sig en promenad och vänta tills skjutsen kom och hämtade honom. Man vet ju aldrig vart han hade hamnat annars.

Nu hoppas jag på en fortsatt trevlig söndag utan några större problem. Laga lite mat och sen blir det träning i eftermiddag och kanske en bastu på det om jag orkar åka dit. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0