Jobba jobba jobba....

Ibland får man den där känslan att man bara jobbar jämt. Nu har det varit en sådan vecka och om jag inte tar fel så fortsätter det ett tag till. Det är målning och tvätt och disk och dammsugning m.m. Aldrig tar det slut. Med en liten ligist som Moa i huset så har man ju mer än fullt upp. Små barn små problem och stora barn stora problem heter det och då vill jag inte veta vad hon har tänkt att hitta på i framtiden. Men men får jag bara måla klart det som ska bli Erics rum och kan flytta upp honom så ska jag nog kunna få ordning på rummet som vi ska ha också. Har jag ännu mer tur så löser sig garderobsproblemen i samma veva. Inte roligt att leta kläder i väskor hela tiden.

Träningen den bara flyter på lite synd är det att jag inte ha någon som gapar och triggar mig att göra det lilla extra men jag får väl gapa själv. Skulle behöva utöka mitt springande så man får lite mer uthållighet. Jaja det är väl bara att kämpa på. Tycker nästan att det går åt fel håll och blir sämre men det kan vara inbillning. Imorgon blir det ett nytt pass och då ska det kämpas på så mycket det går.

Idag var det en riktig jobbdag med massa tvätt och fix å sen jobb. När jag var på väg hem så mötte jag min älskling som var på väg till Stockholm på jobb. Hade jag bara kommit hem fem minuter innan så hade jag hunnit få en kram. Nu får jag vänta på det tills torsdag. Men väl hemma gick jag ut på balkongen och fick se Mimmi som var ute och gick med hundarna. Jag började prata och frågade om dom trivdes och så. Imorgon tror jag att jag ska kika över och kanske ta med en kaka. Det är så roligt med nya barn i området och så är det ju kul om det finns några för en annan att prata med. Kul är det och jag hoppas att det ska bli bra.

Nästa år hoppas jag att jag kan utöka min örtagård för det är ju hur trevligt som helst att kunna dricka te som man plockar i trädgården. Nu får det gärna bli lite soligare så mina jordgubbar växer till sig ordentligt. Det har stått stilla nu på balkongen men hänt destomer inne. Tvätten är nästan klar så nu är det bara att hålla efter och köket är snyggt och prydligt. Om jag bara kunde få lite bättre förvaring i hallen så hade jag varit nöjd sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0