Födelsedag byggkaos och kalas

Nu har det gått så där lång tid igen och jag ber om ursäkt. Mycket har hänt och jag är nöjd med projekten som har dykt upp. Det har kommit ett fönster och en dörr på plats och verandagolvet är färdigt ända fram till den tilltänkta kanten. Ja jag vet att det inte finns något räcke än men det kommer så småningom. En ny trapp har det också blivit så nu kan man gå barfota utan att gallret försöker förstöra fötterna. Tapeterna i sovrummet sitter där dom ska och snart är salningarna på plats sen ska jag ut på golvjakt. Hittar jag ett bra golv så saknas bara listerna och sen är det färdigt, ja elementet ska ju också på plats så klart men det ska målas först och jag har inte bestämt vilken färg än.



Ja vad ska man säga fogskum är ju inte av denna världen.

Sen har det tydligen varit en födelsedag också, jag fyllde trettio äntligen kan man säga. Marit bakade två vackra tårtor även detta år och jag är helnöjd. Svärmor hade beställt en tårta som jag fick också så tre tårtor senare var det dags för vardagens lugna lunk igen. 



Hon är ju fantastiskt underbar på att göra tårtor. 



En liten mjölkfri variant =)

Idag blir det lite annat kan man säga. Jag ska ta och städa av hela huset för det kommer massor av barn på kalas och det är lite byggkaos här och var. Pelle försökte röja upp det som har blivit ute iom byggnationerna vilket kunde slutat illa. Huggkubben hade börjat brinna och spridit sig i en hylla så det blev lite panik där ett tag. Som tur var blev det bara en massa rök och sot i källaren men inga allvarliga skador. Tur att det finns dörrar överallt så man kan kasta ut saker direkt. =)

Nej ska jag kanske ta och börja med städandet nu så jag hinner med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0