Inte nog med att man skulle vara sjuk...

Jag hittade ett superenkelt mönster på mössor och tänkte att det skulle vara kul att sy egna så man inte behöver fundera så mycket om man vill ha en ny. Tittade direkt på tyger och hittade massor av fina mönster. Jätteroligt nu ska här provas innan jag beställer, tänker jag i mitt stilla sinne. Dagen efter hittar jag en tröja som får ge efter för mitt sysug och det var lika enkelt som det såg ut. Jag surfade in och beställde några olika tyger direkt och var jättenöjd tills jag skulle sy ihop några småprojekt jag hade börjat på innan. Då hände det som inte får hända, symaskinen slutade fungera!!! Paniken blev ett faktum och jag fick istället fundera över om jag skulle klara mig utan symaskin eller lägga en hel del pengar på att få en som fungerar. Det slutade med det sista alternativet och nu så här i efterhand är jag mycket nöjd. 



Det blev denna skönhet som fick flytta in hemma hos mig. =)

Nu väntar jag på att mösstygerna ska komma så jag kan få kolla på dem och göra några nya roliga mössor. Jag har iaf hunnit med att sy klart lavendelkuddarna, sytt en till prototypmössa som Moas docka fick och även tygkorgar. Än är jag mycket nöjd med maskinen och snart blir det lite gardinsömnad och lite annat smått och gott. Ja nu jobbar jag ju en hel del men det gör inget för det går ju ganska fort att få ihop lite gardiner. Moa brukar säga att det inte duger med julgardiner året runt på hennes rum. Jag förstår inte vad det menas med det. ;)

Nu tycker jag att det börjar blir lite kallt så nu blir det att krypa ner under täcket och sova lite. Imorgon hoppas jag ha lite tid att lägga upp bilder på alstren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0