Min lediga dag...

Igår började jag min lediga dag med att inse hur kallt det var ute. Jag hade ingen lust att krypa ur mitt varma täcke men slängde på mig den gosiga onepiecen så jag skulle klara mig. 20 grader kallt och ingen pellets. Väntade på att Martin skulle vakna så vi kunde åka och hämta pellets och efter det blev det ett träningspass. När vi kommer hem var det bara att börja fylla på förrådet och efter att alla 52 säckar var tömda så var det bara att starta pannan... Eller inte. Jag fick order om att skruva isär skruven och vrida den baklänges vilket inte gick. Efter många krångliga försök var jag vansinnig och hungrig så vi bestämde att det var dags att laga mat.

När Pelle ringde och frågade hur det gick berättade jag att problemet förmodligen inte var där men att pannan inte ville gå igång. Efter en liten stund hade han ringt en vän som fick komma över och hjälpa mig och efter sju svåra år så fick vi till det. Ja vad ska man göra utan vänner här i livet. Nu börjar huset bli varmt och skönt igen och det är det allra bästa.

Maten igår nu hur gick det med den undrar ni. Jo efter alla avbrott som blev så lyckades jag skära till en sallad iaf medans Martin gjorde svamprisotto med kotlett till. Det var underbart gott och barnen åt så det fanns inte ett riskorn kvar på tallrikarna. Det är ett bra betyg måste jag säga, vi får se hur det går idag när jag bestämt att vi ska äta Phad Thai. Det visar sig som sagt. Nu är det iaf melodikryss som gäller och sen en tur till Malung för att hämta lite mönster. Sen får vi se om det blir någon roligare uppdatering i eftermiddag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0